Nemrtvý
Tato jednotka není živá. Její morálka je vždy neutrální a navíc má jednotka +20% odolnosti vůči poškození (vodou). Je rovněž imunní vůči otrávení, nemoci, slepotě a efektům ovlivnění mysli.
Jednotky: Všechny jednotky
|
Zranitelnost světlem
Kouzla magie Světla, která poškozují živé, mají porit nemrtvým a démonům posílenou účinnost o 20%. Kouzla magie Světla, která mají léčit živé, působí proti démonům a nemrtvým škodlivě.
Jednotky: Všechny jednotky
|
Bez emocí
Nemrtví nemají emoce, a proto jsou imunní vůči efektům morálky.
Jednotky: Všechny jednotky
|
Duté kosti
Snižuje (Fyzické) poškození z dálky způsobené jednotce Kostlivec o 50%.
Jednotky: Kostlivec, Kostlivý oštěpař.
|
Zachvacující oštěpy
Snižuje pohyblivost cíle a všech nepřátelských skupin o 1 na 4 kola.
Jednotky: Kostlivý oštěpář.
|
Mrtvé maso
Snižuje poškození (fyzické) způsobené jednotce o 20%.
Jednotky: Ghúl, Hrobový ghúl.
|
Nenávist vůči živému
Zvyšuje při útoku na živé cíle poškození o 30% a pohyblivost o 2.
Jednotky: Hrobový ghúl.
|
Nehmotný
Jednotka Duch může procházet skupinami, hradbami a překážkami. Utrpěné poškození (fyzické) je sníženo o 25%.
Jednotky: Duch.
|
Nemateriální
Jednotka Spektra může procházet skupinami, hradbami a překážkami. Utrpěné poškození (fyzické) je sníženo o 35%.
Jednotky: Spektra.
|
Duchovní podoba
Duchové se těší z +50% odolnosti vůči veškerému poškození od počátku bitvy. Efekt trvá, dokud jednotak neprovede nějakou akci.
Jednotky: Duch, Spektra, Tkadlenaosudu, Snovačka osudu, Spektrální drak
|
Kvílení smrti
Zpomaluje léčení u napadené jednotky a všech jednotek v blízkosti o 50% po dobu 3 kola. Ovlivněny jsou pouze živé jednotky.
Jednotky: Spektra.
|
Kvílení z Podsvětí
Vyléčí cílové nemrtvé skupině 2 zdraví. Všechny živé jednotky v blízkosti cíle přijdou o 2 bodů zdraví, které se připočte k vyléčenému množství.
Jednotky: Duch, Spektra.
|
Vláda temnoty
Zvyšuje zranitelnost magií temnoty o 10% u napadeného cíle a všech skupin v blízkosti na dobu 2 kol.
Jednotky: Lich, Arcilich.
|
Vysátí život
Útok jednotky Arcilich přenese energii napadených živelných nepřátel na cílovou přátelskou nemrtvou skupinu, které vyléčí 20% uštědřeného poškození. Efekt trvá po dobu 1 kola. Jednotka nemůže léčit sama sebe.
Jednotky: Arcilich.
|
Hnilobná aura
Jednotka Lamasu vyzáří na začátku svého kola auru nemoci. Snižuje maximální zdraví všech blízkých jednotek o 5% na dobu 2 kol. Lze používat až 5-krát za sebou.
Jednotky: Lamasu.
|
Nákaza
Hnilobná aura jednotky Shnilá lamasu se stane nakažlivou. Zasažené jednotky budou přenášet nemoc na nepřátele v blízkosti vždy na začátku svého tahu.
Jednotky: Shnilá lamasu.
|
Dech havěti
Havěť snižuje Fyzickou sílu o 5 a Magickou obranu 5 na dobu 3 kol. Jednotka navíc obdrží 5 bodů poškození zemí v každém kole.
Jednotky: Shnilá lamasu.
|
Upíří objetí
Upír vysává život ze svých obětí a živí se na nich. 20% uštědřeného poškození živým jednotkámje přičteno k životům této jednotky.
Jednotky: Upír.
|
Upíří sevření
Upír vysává život ze svých obětí a živí se na nich.
Jednotky: Upíří lord.
|
Nedostatek času
Když se jednotka brání, první na ní vedený útok automaticky selže.
Jednotky: Upír, Upíří lord.
|
Dvojitá podoba
Jednotka může přijmout podobu člověka nebo pavouka. Změna podoby vynutí provedení akce (čekání).
Jednotky: Tkadlena osudu, Snovačka osudu.
|
Zhoubný pohled
Jakákoli jednotka, která zaútočí na jednotku jako první, obdrží 88 bodů poškození (Temnotou).
Jednotky: Tkadlena osudu (lidská forma), Snovačka osudu (lidská forma).
|
Jedovatý dotek
Jakýkoliv blízký kontakt bude nějakou dobu působit škody žijícím nepřátelům.
Jednotky: Tkadlena osudu (pavoučí forma), Snovačka osudu (pavoučí forma).
|
Tanec hniloby
Způsobuje základní poškození všem blízkým živým jednotkám v hodnotě 10% jejich původního zdraví. Zrychlí všechny efekty na všech blízkých jednotkách o 1 kolo se všemi spojenými důsledky. Toto poškození nelze vyléčit.
Jednotky: Snovačka osudu (lidská forma).
|
Mrazivá pavučina
Nepřátelské skupiny v blízkosti jednotky Snovačka osudu nemohou 2 kola nic dělat.
Jednotky: Snovačka osudu (pavoučí forma).
|
Prokletí spektrálního draka
 Cílová nepřátelská jednotka utrpí 20 poškození temnotou za každou jednotku Spektrální drak. Po dobu 1 kola bude tato jednotka svými útoky nepřátele léčit.
Jednotky: Spektrální drak
|
Děsivá přítomnost
Nepřátelské jednotky sousedící s jednotkou Spektrální drak mají 20% šanci na setrvání ve strnulémstavu a 80% šanci na snížení morálky o 15.
Jednotky: Spektrální drak
|