Útočná kouzla této jednotce způsobí o 25% menší škody.
» Jednotky: Džin, Kostlivý válečník.
Útočná kouzla způsobí této jednotce o 50% menší škody.
» Jednotky: Železný golem, Zemský elementál | Pekelný řezník .
Útočná kouzla ohně této jednotce způsobí o 50% menší škody.
» Jednotky: Runový kněz.
Útočná kouzla způsobí této jednotce o 75 % menší škody.
» Jednotky: Ocelový golem | Džin vezír .
Blesková kouzla této jednotce způsobí větší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky, včetně přátelských. Utrpené škody jsou zvýšeny o 50 %.
» Jednotky: Elementální chrlič.
Ledová kouzla této jednotce způsobí větší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky, včetně spřátelených. Utrpené škody jsou zvýšeny o 50 %.
» Jednotky: Elementální chrlič.
Této jednotce i všem spřáteleným jednotkám na polích, které s ní přímo sousedí, se o 30 % zvýší magická odolnost.
» Jednotky: Jednorožec, Stříbrný jednorožec.
Ohnivá kouzla této jednotce způsobí rozsáhlejší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky včetně spřátelených.
Utrpené škody jsou zvýšeny o 50%.
» Jednotky: Elementální chrlič.
Tato jednotka zvyšuje morálku všech přátelských sousedních jednotek o +1.
» Jednotky: Vůdce minotaurů.
Všem nepřátelům na polích v sousedství této jednotky klesne morálka o tři body (jednotky s vždy neutrální morálkou nejsou ovlivněny).
» Jednotky: Noční můra | Kat .
Tato jednotka způsobí škody všem nepřátelům, kteří stojí vedle jejího cíle a tyto škody se rozloží poměrně v závislosti počtu cílů.
» Jednotky: Paokai.
Jednotka získává 5% bonus ke škodám, které způsobí, za každé pole, přes které před útokem přejede.
» Jednotky: Jezdec, Paladin | Šampion | Šampion .
Když tato jednotka utrpí škody, její iniciativa se dočasně zvýší o +2 a její útok o +5. Zvýšení Bojové zuřivost trvá po 2 tahy a není sčítatelné.
» Jednotky: Zuřivec.
Každý další odvetný úder, který tato jednotka provede, bude 1,5krát vyšší než úder předchozí.
Násobitel odplat je při jednání stvoření vynulován.
» Jednotky: Bojový gryf | Bojový gryf .
Jednou za bitvu může tato jednotka seslat na zvolený cíl bouřný úder (aktivovaná schopnost).
» Jednotky: Pán hromů.
Kromě běžného zranění sežehne tato jednotka cíl i blesky (nejedná se o magické zranění), které pak přeskočí i na dalšího nepřítele, pokud stojí dost blízko cíli, a pak pokračuje dál, dokud se řetěz nepřeruší. Síla blesku se rovná síle útoku.
» Jednotky: Thén | Pán hromů .
Tato jednotka je odolná vůči všem kouzlům a dalším účinkům, které by narušovaly její obrannou sílu.
» Jednotky: Obránce, Štítonoš, Jezdec na černém medvědu, Strážce hor, | Harpunář, Strážce hor .
Způsobí další škody každé nestvůře v cílové jednotce (+2 škody na jednotku). Ke všem násobícím bonusům je přidán bonus +2 ke škodám.
» Jednotky: Pekelný řezník.
Tato jednotka pochází z pekla. Řetězový zásah ji neovlivní.
» Jednotky: Ďáblík, Rarášek, Rohatý démon, Rohatý dozorce, Pekelný pes, Kerberos, Sukuba, Paní sukub, Pekelný oř, Noční můra, Pekelný sluha, Pekelný pán, Ďábel, Arciďábel | Arcidémon, Pekelný hřebec, Pekelný řezník, Plamenný pes, Rohatý veterán, Rošťák, Svůdkyně, .
Hrdina dostane každý den tolik zlatých mincí, kolik jednotek s touto schopností je v jeho armádě a v hradech.
» Jednotky: Rolník | Vymahač | Vymahač .
Jakékoliv kouzlo magie světla, které se v boji sešle, mimo těch, co působí škody, se na expertní úrovni aplikuje i na tuto jednotku.
» Jednotky: Panenský jednorožec.
Tato jednotka vždy napadne oblast 4 políček a je šance, že tímto zásahem vynuluje nepřítelovu iniciativu. Při obléhání města může ničit i zdi a věže.
» Jednotky: Nezkrotný kyklop.
Tato jednotka zaútočí na všechny cíle v náhodném poloměru ve vybraném směru.
Duhový dech zasáhne 1 až 5 políček počínaje cílem a pokračujíc v náhodném směrem za ním.
» Jednotky: Křišťálový drak.
Jednotka zasáhne během jednoho útoku svůj cíl hned dvakrát.
» Jednotky: Minotauří stráž.
Jednotka vystřelí na nepřítele dvě střely místo jedné.
» Jednotky: Lovec, Mistr lovec.
Tato jednotka není živá a nemůže ji tedy ovlivnit jed, oslepení a magie působící na psychiku. Nemůže být vzkříšena ani léčena stanem první pomoci.
» Jednotky: Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Ohnivý elementál, Vodní elementál, Zemský elementál, Vzdušný
elementál | Elementální chrlič, Sopečný drak .
Jednotka zraní všechny jednotky kolem sebe (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Rohatý dozorce.
Tato jednotka může využít přátelskou jednotku goblinů z přilehlého pole jako střelu a hodit je po nepříteli (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Nezkrotný kyklop, Krvežíznivý kyklop.
Tato jednotka získává do příštího kola bonus +2 k obraně za každé políčko, které ujde. Pro první tah v boji je zvýšena obrana stvoření, jako kdyby ušla plný rozsah pohybu.
» Jednotky: Tanečník větru.
Tato jednotka snižuje útok všech svých sousedů o -3, obranu o -2 a morálku o -1, nehledě na stranu, k níž tyto jednotky náleží. Nemrtví jsou vůči tomuto efektu imunní.
» Jednotky: Hnijící zombie.
Tato jednotka je imunní vůči kouzlu bojové šílenství.
» Jednotky: Paladin.
Tuto jednotku nelze zranit bleskem.
» Jednotky: Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Vzdušný elementál | Thén, Vojevůdce .
Tato jednotka je imunní vůči kouzlům ohnivé magie.
» Jednotky: Obsidiánový chrlič, Vodní elementál.
Jednotka je imunní vůči veškeré magii (včetně posilujících kouzel).
» Jednotky: Černý drak.
Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie ohně.
» Jednotky: Obsidiánový chrlič, Ohnivý elementál, Fénix | Ohnivý drak, Lávový drak | Plamenný strážce, Sopečný drak .
Tato jednotka je odolná vůči kouzlům ovlivňujícím psychiku.
» Jednotky: Kolos, Titán | Berserkr, Rváč | Bouřný titán, Zuřivec .
Tato jednotka je imunní vůči kouzlu pán loutek.
» Jednotky: Svůdkyně.
Tato jednotka je imunní vůči kouzlu slabost.
» Jednotky: Krvavá sestra.
Tuto jednotku nelze oslepit.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf | Bojový gryf | Bojový gryf, Paokai .
Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie vody.
» Jednotky: Obsidiánový chrlič, Vodní elementál.
Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie vzduchu.
» Jednotky: Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Vzdušný elementál, Džin vezír, Pán hromů.
Tato jednotka je imunní vůči kouzlům ledové magie.
» Jednotky: Smaragdový drak, Zemský elementál.
Tuto jednotku nelze zpomalit.
» Jednotky: Železný golem, Ocelový golem | Zuřivý ent .
Jednotka napadne sousedního nepřítele, kterému – pokud na něj spřátelená jednotka zaútočí – způsobí polovinu běžného zranění.
» Jednotky: Děsivý nájezdník | Hbitý nájezdník .
Tato jednotka může třikrát za boj náhodně zvýšit štěstí zvolené přátelské jednotce nebo ho naopak
snížit jednotce nepřátelské (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Džin vezír.
Jednotka s touto schopností může sesílat kouzla podobně jako hrdinové. Zásoba many je sice omezena, ale na začátku každého boje je doplněna na maximum. Síla kouzla závisí na počtu jednotek (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Inkvizitor, Pekelný sluha, Pekelný pán, Arcilich, Dryáda, Druid, Druidský stařešina, Mág, Arcimág,
Čarodějka stínu, Matka stínu, Vodní elementál | Fanatik, Mumie, Runový kněz, Runový patriarcha | Bojový mág, Dcera nebes, Dcera země, Fanatik, Nejvyšší druid, Padlý anděl, Paní stínu, Pán lichů, Plamenný strážce, Šamanka .
Této jednotce koluje v žilách směs lidské a démoní krve, díky níž může využít krvavé zuřivosti a dočasně si tak v boji vylepšit některé vlastnosti. Nejen že bude agresivnější, ale získá i schopnost pohltit část utržených zranění.
» Jednotky: Goblin, Goblin lovec, Kentaur, Kentauří kočovník, Bojovník, Bijec, Šamanka, Dcera nebes, Zabiják, Kat, Kyklop, Nezkrotný kyklop, Goblin medicinman, Kentauří nájezdník, Štváč, Dcera země, Náčelník, Krvežíznivý kyklop.
Oblast, na kterou může jednotka útočit, bude mít tvar kříže. Útok zasáhne pouze nepřátelské skupinky.
» Jednotky: Runový patriarcha.
Tato jednotka může způsobit poškození všem nepřátelským jednotkám (vyjma mechanických a nemrtvých) v okruhu tří políček od ní. Výše poškození záleží na morálce nepřítele a vzdálenosti od této jednotky (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Bánší.
Je-li tato jednotka napadena, vystříkne kyselinu, která pokryje čtyři čtverečky ze směru útoku a navíc ještě
nepřátelům způsobí 25% normálních škod.
» Jednotky: Ohavná hydra.
Jednotka během útoku nezraní jen svůj cíl, ale i jakoukoli jednotku stojící přímo za ní.
» Jednotky: Zelený drak, Smaragdový drak.
Pokud se tato jednotka zapojí do boje zblízka, útočník utrpí zranění ohněm, jehož výše závisí na síle, s jakou udeřil. Útočník obdrží 40 % škod způsobených jeho cíli v podobě elementárních ohnivých škod.
» Jednotky: Lávový drak.
Jednotka může nalíčit na bojiště past, která je pro nepřátele neviditelná. Když do ní protivník vkročí, je určitá šance, že ztratí část svého pohybu nebo se úplně zastaví. Pokud past selže, iniciativa jednotky, co ji nastražila, se vynuluje (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Goblin lovec.
Tato jednotka se může ve svém kole pohnout na jakékoliv pole bojiště, bez ohledu na překážky, jež jí stojí v cestě.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf, Anděl, Archanděl, Duch, Spektra, Kostěný drak, Přízračný drak, Víla, Dryáda,
Zelený drak, Smaragdový drak, Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Džin, Džin sultán, Stínový drak, Černý drak,
Vzdušný elementál, Fénix | Bojový gryf, Mantikora, Padlý anděl | Arcidémon, Bojový gryf, Červený drak, Džin vezír, Křišťálový drak, Nehmotný drak, Nymfa, Odporná wyverna, Padlý anděl, Pán hromů, Paokai, Poltergeist, Princ upírů, Wyverna .
Jednotka svou střelou zasáhne všechny jednotky ve směru útoku, i ty přátelské.
» Jednotky: Mág, Arcimág | Bojový mág .
Ocitne-li se tato jednotka společně s dalšími jednotkami v dosahu plošného kouzla destruktivní magie, pohltí část škod, které by jinak tyto jednotky daným kouzlem utrpěly. Polovina absorbovaného poškození se pak přemění na životy golemů (neplatí na kouzlo armageddon).
» Jednotky: Magnetický golem.
Když tato jednotka utrpí škody, bude se snažit od útočníka utéct do nejbližší neblokované oblasti v dosahu svého pohybu, odkud vystřelí a způsobí protivníkovi poloviční škody.
» Jednotky: Kentaur, Kentauří kočovník.
Každý útok či protiútok vždy zabije alespoň jednu jednotku nepřítelovy armády.
» Jednotky: Pekelný pán.
Tato jednotka má šanci, že cíl a jeho sousedy při útoku vyděsí (malé jednotky jsou strachu vystaveny více). V případě úspěchu útočník získává +1 k morálce a +10% ke svému zdraví.
» Jednotky: Jezdec na bílém medvědu.
Tato jednotka není živá (stejně jako všichni golemové) a jako taková má vždy neutrální morálku. Nemůže ji ovlivnit magie jedu, oslepení ani magie působící na psychiku. Nemůže být vzkříšena ani léčena stanem první pomoci.
» Jednotky: Železný golem, Ocelový golem | Magnetický golem .
Jednotky působí při protiútoku dvojnásobné poškození.
» Jednotky: Štváč.
Útok z dálky zraní nejen cíl, ale i všechny jednotky na zasaženém místě, které pokryl mrak smrti (3 x 3 pole). Nemrtví jsou na tento druh útoku imunní.
» Jednotky: Lich, Arcilich.
Tato jednotka může obnovovat své zdraví i počet požíráním mrtvol nepřátel ležících na bojišti v dosahu jejího pohybu (schopnost je nutné aktivovat). Získané zdraví je rovno 20% bodů zdraví mrtvé skupinky.
» Jednotky: Paokai.
Tato jednotka může zrychlit přátelskou jednotku, ale přitom jí způsobí škody.
» Jednotky: Náčelník.
Tato jednotka může na vybraný cíl seslat náhodné požehnání nebo prokletí. Kouzlo je možné seslat buď na přátelskou (pozitivní efekt) nebo nepřátelskou (negativní efekt) jednotku (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Džin sultán.
Jednotka sešle na zvolený cíl náhodné kouzlo. Kouzla mohou být seslány buď na přátelské (pozitivní efekt) nebo nepřátelské (negativní efekt) jednotky. Schopnost je nutné aktivovat.
» Jednotky: Džin, Džin sultán.
Tato jednotka napadne na cestě za svým protivníkem každou nepřátelskou jednotku, kterou potká, způsobí jí 25% obyčejných škod a přitom nehrozí, že by napadení útok opětovali.
» Jednotky: Hbitý nájezdník.
Tato jednotka je nehmotná a jakýkoliv nemagický útok má jen 50% šanci, že jí způsobí škody.
» Jednotky: Duch, Spektra | Poltergeist .
Tato jednotka není živá (stejně jako ostatní jednotky nekropole) a jako taková má vždy neutrální morálku. Nemůže ji ovlivnit magie jedu, oslepení ani magie působící na psychiku.
» Jednotky: Kostlivec, Kostlivý lučištník, Zombie, Morová zombie, Duch, Spektra, Upír, Pán upírů, Lich, Arcilich,
Zjevení, Přízrak, Kostěný drak, Přízračný drak, Temný rytíř | Mantikora, Mumie | Bánší, Hnijící zombie, Kostlivý válečník, Nehmotný drak, Pán lichů, Poltergeist, Princ upírů .
Arcidémon může zacílit jakoukoliv (i nepřátelskou) jednotku ve svém dosahu a teleportovat ji k sobě na nejbližší neobsazené pole (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Arcidémon.
Jednotka po útocích na blízko vždy vrací nepřátelům úder, pokud není napadena protivníkem se schopností, jež to vylučuje.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf, Ocelový golem, Zemský elementál | Bojový gryf | Bojový gryf .
Tuto jednotku nemůže nepřítel nikam přesunout, pokud stojí na své původní pozici v boji.
» Jednotky: Strážce hor.
Tato jednotka se může jednou za boj stát na tři kola neviditelnou. Pokud někoho napadne, zablokují-li jí cestu nepřátelské jednotky nebo se zastaví na políčku, které sousedí s nepřátelskou jednotkou, znovu se objeví. Nepřátelé neviditelným jednotkám neopětují útok. Žádné nepřátelské kouzlo nebo efekt (mimo těch plošných) na neviditelnou jednotku nepůsobí (schopnost se musí aktivovat).
» Jednotky: Stopař, Paní stínu.
Tato jednotka může obětovat sousedící gobliny, čímž získá manu a zvýší si do konce boje útok, obranu i morálku o 1 bod za každou takovou oběť (celkový bonus je omezen 5 body). Množství získané many se rovná dvojnásobku životů obětovaného goblina (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Dcera nebes, Dcera země.
Tato jednotka má speciální bonus k obraně, pokud zůstane na svém počátečním místě na bojišti. Stvoření má +5 bonus ke své obraně dokud se nepohne.
» Jednotky: Strážce hor.
Tato jednotka je úplně imunní vůči všem druhům magie, mimo těch, které působí přímé škody. Jakékoliv kouzlo působící magické škody vyléčí polovinu jejích ztracených životů (i se vzkříšením).
» Jednotky: Magnetický golem.
Tato jednotka má určitou šanci, že z nepřítele při útoku odejme jeden pozitivní efekt. Když se schopnost spustí, a cíl má několik snímatelných efektů, bude jeden náhodně vybrán.
» Jednotky: Fanatik.
Tato jednotka má při útoku na nepřítele šanci, že vytvoří ohnivou vlnu,
která způsobí fyzické škody všem nepřátelům v náhodném poloměru ve
směru cíle.
» Jednotky: Pán ohně.
Jednotka během útoku nezraní jen svůj cíl, ale i jakoukoli jednotku stojící přímo za ní.
» Jednotky: Stínový drak, Černý drak | Ohnivý drak, Lávový drak | Červený drak, Plamenný pes .
Mocný ohnivý štít zraní každého, kdo se na tuto jednotku odváží zaútočit. Schopnost protiútoku zde nehraje žádnou roli.
» Jednotky: Ohnivý elementál, Fénix | Ohnivý drak | Kostlivý válečník .
Tato jednotka může jednou za boj napadnout vybraného nepřítele a způsobit mu o 20% větší ztráty a zranění plynoucí ze (Znamení ohně) (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Pán ohně.
Zranění, které takto chráněná jednotka utrpí, bude nižší o 10 % za každé pole, které musel útočník při úderu překonat. Maximální snížení je 90 %.
» Jednotky: Štítonoš.
Všem přátelským jednotkám, které se nacházejí na přilehlých polích, způsobí nemagické střelecké útoky jen 50% škody.
» Jednotky: Panoš.
Při úspěšném útoku může tato jednotka o 50 % 40 % snížit rychlost a o 30 % 20 % iniciativu cíle. Cíl je zraněn 2 tahy.
» Jednotky: Kopiník, Záškodník.
Jednotkám, které krvežíznivý kyklop svým okem zasáhne, klesne štěstí o 3. Jeho paprsek proniká až přes dvě políčka, takže klidně projde malou jednotkou a zasáhne tu za ní, přičemž je zraní obě dvě.
» Jednotky: Krvežíznivý kyklop.
Pomocí této schopnosti lze jednou za boj opravit přátelské mechanické jednotky (golemy) a válečné stroje (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Mistr gremlin.
Při každém úspěšném útoku klesne nepřátelskému obránci útok a obrana o dva body (až na nulovou hodnotu).
» Jednotky: Morová zombie.
Když tato jednotka zaútočí na nepřítele, existuje jistá šance, že ho kromě normálního zranění ještě oslepí. Oslepené jednotky se nemohou pohybovat ani útočit, ale pokud na ně někdo zaútočí, oslepení se zruší.
» Jednotky: Stříbrný jednorožec | Panenský jednorožec .
Při střelbě zblízka (méně než 3 pole od cíle) způsobí jednotky větší škody, protože protivníkova obrana není tak účinná.
» Jednotky: Kušník.
Napadený nepřítel bude kromě normálních škod ještě otráven. Jed mu bude během dalších tří kol způsobovat určité škody.
» Jednotky: Vrah | Mantikora | Stopař .
Jednotka na začátku boje zničí část many nepřátelského hrdiny. Množství absorbované many závisí na počtu jednotek.
» Jednotky: Ďáblík.
Tato jednotka snižuje morálku všech nepřátelských jednotek o -1.
» Jednotky: Přízračný drak.
Tato jednotka má šanci zaútočit po svém prvním útoku ještě jednou.
Pravděpodobnost je spočítána po prvním zásahu a po nepřítelově odplatě. Druhý zásah, pokud je, je tedy způsoben až po odplatě. Viz str.336 pro šance na spuštění.
» Jednotky: Vymahač, Bijec.
Tato jednotka může jednou za boj získat kontrolu nad jakoukoliv nepřátelskou jednotkou. Sukuby a
jednotky imunní vůči ovládnutí mysli tato schopnost neovlivní. Trvání schopnosti závisí na poměru sil
svůdkyně a její oběti a pohybuje se v rozmezí od 4 kol (cíl je čtyřikrát slabší než sukuba) až po situaci,
kdy schopnost nemůže být použita vůbec (cíl je více než čtyřikrát silnější než sukuba). Iniciativa
svůdkyně se po čas trvání efektu nezvyšuje (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Svůdkyně.
Během útoku je cíl proklet a zranění, které působí, je sníženo. S každým dalším útokem je prokletí obnoveno.
» Jednotky: Přízračný drak, Temný rytíř.
Po úspěšném útoku cílovou jednotku postihne ještě jeden z následujících efektů prokletí: slabost, zpomalení , utrpení a zranitelnost. Všechny efekty jsou totožné s efekty kouzel sesílanými na expertní úrovni.
» Jednotky: Mumie | Dcera země .
Střelecký útok této jednotky ignoruje 50% obrany cíle a má určitou šanci, že protivníka posune o políčko zpět a omráčí ho.
» Jednotky: Mystický střelec.
Jednotka vrací protivníkovi úder svým vlastním útokem na dálku (za předpokladu, že není blokovaná nepřítelem a že již nevyčerpala všechny své protiútoky).
» Jednotky: Sukuba, Paní sukub | Svůdkyně .
Pokud má hrdina jednotku s touto schopností v armádě, bude na svá kouzla potřebovat o 25 % méně many.
» Jednotky: Arcimág.
Tato jednotka může zvýšit hrdinovu sílu kouzel o svou vlastní hodnotou této vlastnosti, ale ne o víc, než jsou hrdinovy znalosti. Efekt není kumulativní a přetrvá do konce boje nebo do smrti této jednotky (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Nejvyšší druid.
Tato jednotka může předat vlastní zásobu many svému hrdinovi (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Druidský stařešina.
Tato jednotka zvyšuje iniciativu všech přátelských sousedních jednotek o +1.
» Jednotky: Náčelník.
Pomocí této schopnosti lze přivolat blesk a způsobit tak vybranému cíli magické zranění. Schopnost lze použít coby střelecký útok, když standardní útok není možný nebo by způsobil jen malé škody (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Titán.
Tato jednotka si každé kolo obnoví 30-50 životů.
» Jednotky: Hlubinná hydra | Odporná wyverna, Wyverna .
Střelba zasáhne všechny cíle (včetně přátelských jednotek), které se nacházejí ve vybrané oblasti (3x3 pole).
» Jednotky: Lukostřelec.
Jednotka zaútočí současně na tři přilehlá pole, na nichž se nachází nepřítel.
» Jednotky: Víla, Dryáda | Nymfa .
Pokud tato jednotka svým útokem zabije alespoň jednoho člena nepřátelské jednotky, bude mít k dobru další úder.
» Jednotky: Zastánce | Zastánce, Zabiják, Kat .
Na tuto jednotce nemohou vrátit úder nepřátelé pod vlivem kouzla Zpomalení.
» Jednotky: Dcera země.
Jednotka způsobí škody vybranému protivníkovi a dalším třem nejbližším cílům. Každý další zasažený nepřítel je zraněn za polovinu předchozího zásahu.
» Jednotky: Paní sukub.
Tato jednotka může na jedno kolo vypnout jakéhokoliv mechanického protivníka, je-li celkový počet
životů cíle nižší než 10ti násobek jejího (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Gremlin sabotér.
Tato jednotka dokáže skočit na jakoukoliv nepřátelskou jednotku přes velkou vzdálenost a získá tak 10% bonus k útoku za každý dílek, který přeskočí. Po skoku se veterán postaví na políčko vedle cíle. Démon utrpí dvojnásobným trojnásobným odvetným útokem. Skok nemůže být delší než dvojnásobek běžného dosahu pohybu a nesmí být kratší než dva dílky (aktivovaná schopnost).
» Jednotky: Rohatý veterán.
Pokud tato jednotka někoho napadne, na cíl zaútočí i další jednotka stejného typu, pokud se nachází v dosahu.
» Jednotky: Vlk.
Tato jednotka vždy napadne oblast 6 políček a způsobí tak škody každému, kdo se na nich nachází.
» Jednotky: Rakšasa Kšatra.
Existuje 25% šance, že útok této jednotky zabije polovinu jednotek v nepřítelově oddílu.
» Jednotky: Temný rytíř.
Tato jednotka obnoví své zdraví snědením goblina z jednotky ve svém okolí (schopnost je nutné aktivovat). Jeden (pokud možno nezraněný) goblin je spolknut z cílové vedlejší skupinky, aby si kyklopové mohli obnovit plné zdraví (bez vzkříšení).
» Jednotky: Kyklop, Nezkrotný kyklop, Krvežíznivý kyklop.
Jednotka má vždy kladnou morálku (alespoň +1)
» Jednotky: Minotaur, Minotauří stráž | Kat .
Existuje jistá šance, že nepřítel napadený touto jednotkou zpanikaří a bude se od ní snažit utéci co nejdál, až na kraj bitevní plochy. Přitom ztratí veškerou nabytou iniciativu (nepůsobí na jednotky imunní vůči kouzlům působícím na psychiku).
» Jednotky: Pekelný oř, Noční můra | Pekelný hřebec .
Tato jednotka má určitou šanci uvést svým útokem nepřítele do hlubokého spánku. Ten, dokud se nevzbudí nebo na něj někdo nezaútočí, nemůže se pohybovat ani útočit. Navíc mu princ upírů působí maximální škody a při útoku, který ho probudí, nevrací úder. Tato schopnost neúčinkuje na nemrtvé, mechanické a elementální jednotky.
» Jednotky: Princ upírů.
Jednotka může způsobit škody na dálku. Je-li vzdálenost cíle větší než polovina bitevní plochy, utrpí protivník jen poloviční škody. Pokud je střelec zablokován nepřátelskou jednotkou, nelze útok na dálku použít. Nemá-li hrdina vozík se střelivem, je počet výstřelů omezen dostupnou municí.
» Jednotky: Lukostřelec, Kušník, Kněz, Inkvizitor, Sukuba, Paní sukub, Kostlivý lučištník, Lich, Arcilich, Lovec, Mistr lovec, Druid, Druidský stařešina, Gremlin, Mistr gremlin, Mág, Arcimág, Titán, Zvěd, Vrah, Čarodějka stínu,
Matka stínu, Ohnivý elementál | Fanatik, Kopiník, Mistr kuše, Runový kněz, Runový patriarcha, Záškodník | Bojový mág, Bouřný titán, Fanatik, Gremlin sabotér, Harpunář, Kentaur, Kentauří kočovník, Kentauří nájezdník, Mistr kuše, Mystický střelec, Nejvyšší druid, Pán lichů, Plamenný strážce, Svůdkyně .
Střelec vždy způsobí cíli jen poloviční škody, ale při útoku na blízko žádný postih nemá.
» Jednotky: Zvěd, Vrah | Krvežíznivý kyklop .
Tato jednotka může jednou za boj podniknout vzdušný útok proti všem nepřátelům v řadě ve vybraném směru (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Bojový gryf.
Jednotka provede zpožděný vzdušný útok na určeném místě bojiště a způsobí přitom dvojnásobné škody všem jednotkám, i přátelským, které se v danou chvíli na vybraném poli nachází. Po útoku se jednotka vrátí na náhodné místo na bojišti (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Královský gryf.
Útočící jednotka sváže nepřítele svými kořeny a tím jej znehybní. Jednotka může znehybnit i několik nepřátel najednou, ale efekt trvá, jen pokud zůstane v těsném kontaktu se svými oběťmi.
» Jednotky: Ent, Prastarý ent | Zuřivý ent .
Tato jednotka může v bitvě jednou vyléčit a vzkřísit enty, nebo se nechat vyhojit od nich (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Nymfa.
Jednotka zaútočí na šest přilehlých polí současně a způsobí škody všem nepřátelům, kteří se na těchto polích nacházejí.
» Jednotky: Hlubinná hydra | Ohavná hydra .
Tato jednotka střílí očarované šípy: kromě normálních škod je ještě šance, že nepřítele omráčí a zpozdí jeho kolo.
» Jednotky: Mistr lovec.
Při úspěšném útoku na blízko existuje určitá šance na seslání jednoho z následujících kouzel: zpomalení, slabost či zuřivost. (Toto kouzlo nepůsobí na nemrtvé, elementální a mechanické jednotky.)
» Jednotky: Matka stínu | Paní stínu .
Kromě normálních škod tato jednotka ještě zanechá na místě útoku ohnivou zeď. Ohnivá zeď trvá po 2 tahy a způsobí 10 škod za každý tah za každého sopečného draka ve skupince (na konci tahu cíle). Spřátelené jednotky jsou také poškozeny. U warlocka to může spustit bonusové elementární poškození, pokud bylo tedy sesláno ohnivé kouzlo.
» Jednotky: Sopečný drak.
Jednotka může sama sebe teleportovat na bojišti a tak se vyhne jakýmkoliv překážkám.
» Jednotky: Ďábel, Arciďábel, Pán upírů | Thén, Vojevůdce .
Jednotka může najednou napadnout všechny nepřátele, kteří stojí na třech sousedních polích.
» Jednotky: Kerberos, Hydra | Plamenný pes .
Jednotka má při každém útoku šanci na omráčení nepřítele, který tak nebude schopný vracet úder a ztratí iniciativu (mechanické jednotky ovlivněny nebudou).
» Jednotky: Branec, Pěšák, Panoš | Vymahač | Kostlivý válečník, Zuřivec .
Jednotka zaútočí a poté se vrátí na svou původní pozici.
» Jednotky: Krvavá panna, Krvavá fúrie | Krvavá sestra .
Tato jednotka může cíl odrazit o pole zpět a zrušit mu veškerou nasbíranou iniciativu. Šance závisí na počtu polí, které tato jednotka při útoku urazila.
» Jednotky: Jezdec na černém medvědu.
Jednotka, která tuto schopnost použije, sice ztratí jedno kolo, ale výměnou za to pak přichází na řadu častěji (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Rakšasa raja | Rakšasa Kšatra .
Tato jednotka kompletně ochrání všechny sousední přátelské jednotky před útoky Mágů na dálku.
» Jednotky: Bojový mág.
Tato jednotka si může přitáhnout cíl o jedno políčku blíž (schopnost je nutné aktivovat). Jsou způsobeny standardní škody.
» Jednotky: Harpunář.
Pokud tato jednotka při útoku urazí více než 2 pole, způsobí poloviční zranění i jednotce, která stojí přímo za jejím cílem ve směru útoku.
» Jednotky: Šampion | Šampion .
Za každé pole, přes které tato jednotka během útoku přejede, je snížena obrana cíle o 20 % (až do úplné nuly).
» Jednotky: Temný nájezdník, Děsivý nájezdník.
Jednotka najednou zaútočí na všechny nepřátele, kteří se nacházejí na osmi přilehlých polích. Cíli jsou způsobeny standardní škody, všichni ostatní utrží jen polovinu.
» Jednotky: Tanečník války.
Na bojišti tato jednotka zabírá 2x2 čtverce.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf, Jezdec, Paladin, Anděl, Archanděl, Pekelný oř, Noční můra, Pekelný sluha, Pekelný pán, Ďábel, Arciďábel, Lich, Arcilich, Zjevení, Přízrak, Kostěný drak, Přízračný drak, Jednorožec, Stříbrný
jednorožec, Ent, Prastarý ent, Zelený drak, Smaragdový drak, Džin, Džin sultán, Rakšasa rani, Rakšasa raja,
Kolos, Titán, Temný nájezdník, Děsivý nájezdník, Hydra, Hlubinná hydra, Stínový drak, Černý drak, Temný rytíř,
Fénix | Bojový gryf, Lávový drak, Jezdec na medvědu, Jezdec na černém medvědu, Padlý anděl, Šampion, Thén, Vojevůdce | Arcidémon, Bojový gryf, Bouřný titán, Červený drak, Džin vezír, Hbitý nájezdník, Jezdec na bílem medvědu, Kentaur, Kentauří kočovník, Kentauří nájezdník, Krvežíznivý kyklop, Křišťálový drak, Kyklop, Nezkrotný kyklop, Odporná wyverna, Ohavná hydra, Padlý anděl, Panenský jednorožec, Paokai, Pán hromů, Pekelný hřebec, Pekelný řezník, Rakšasa Kšatra, Sopečný drak, Šampion, Wyverna, Zuřivý ent .
Nemagické střelecké útoky způsobí jednotce jen 50% škody.
» Jednotky: Pěšák, Panoš | Obránce, Štítonoš, Zastánce | Kostlivý válečník, Zastánce .
Tato jednotka může ukrást manu nepřátelskému hrdinovi a předat ji přátelským jednotkám (schopnost je nutné
aktivovat). Za každé stvoření ve skupince je vysáto 0.125 many (tedy poloviční množství než u "zloděj many"). Mana je rovnoměrně rozdána mezi spřátelené kouzlící jednotky.
» Jednotky: Rošťák.
Při útoku na nepřátele může tato jednotka vysát jejich manu a použít ji k obnově vlastního zdraví či vzkříšení zabitých jednotek.
» Jednotky: Spektra.
Tato jednotka může při útoku vysát zdraví z nepřítele a vyléčit si tak vlastní zranění či dokonce vzkřísit některé padlé jednotky.
» Jednotky: Upír, Pán upírů | Padlý anděl, Princ upírů .
Tato jednotka má šanci přesunout na sebe útok, který původně směřoval na jinou přátelskou jednotku v okolí.
» Jednotky: Štváč.
Tato jednotka může vyvolat lokální bouřkový mrak na vybraném místě bitevního pole. Všechny jednotky v zasažené oblasti jsou každé kolo zraňovány elektřinou. Střelecké jednotky mají navíc postih na vzdálené útoky. Škody a postih se odvíjí od počtu jednotek, které tento mrak vyvolaly (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Bouřný titán.
Jednou za boj může jednotka vyvolat pekelné pány, kteří nahradí její zabité přátele. Počet vyvolaných pekelných pánů závisí na počtu jednotek, které tuto schopnost použily (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Arciďábel.
Jednotka může jednou během boje vzkřísit zabitý přátelský oddíl, za předpokladu, že na místě, kde byl oddíl zabit, nestojí žádná jiná jednotka (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Archanděl.
Útok a obrana této jednotky se dočasně zvýší o +4, je-li protivníkem velká jednotka.
» Jednotky: Zuřivec.
Jednotka, která se brání nebo čeká, získá do konce příštího kola 50% bonus k obraně a navíc schopnost vracet údery po každém nepřátelském útoku.
» Jednotky: Prastarý ent.
Cíl útoku této jednotky je automaticky zasažen kouzlem zoufalství (na základní expertní úrovni).
» Jednotky: Nehmotný drak.
Jednou za bitvu může tato jednotka přivolat spřátelený oddíl stejné síly.
» Jednotky: Vlk.
Pokud je tato jednotka zraněna v boji na blízko, pokusí se utéct na nejbližší neobsazené pole v dosahu jejího pohybu. Stvoření oplatí útok pouze pokud nemůže útéct.
» Jednotky: Goblin, Goblin lovec, Goblin medicinman.
Tato jednotka při útoku nepřítele otráví. Efekt jedu trvá 3 kola a způsobuje cíli škody vždy v jeho kole. Škody za tah jsou rovny 5*Velikost_skupinky, kde Velikost_skupinky je velikost skupinky odporných wyvern v čase otravy. Účinek otravy může být sejmut Přikládáním rukou a Stanem první pomoci, ale už ne Očistou či Očistcem.
» Jednotky: Odporná wyverna.
Jednotka na začátku boje ukradne část many nepřátelského hrdiny a předá ji hrdinovi vlastnímu. Množství přenesené many závisí na počtu jednotek.
» Jednotky: Rarášek.
Tato jednotka může jednou za boj ukradnout nějaké střelivo od nepřítele v dosahu svého pohybu (schopnost je nutné aktivovat). Množství ukradeného střeliva je rovno velikosti jednotky, jež krade, vyděleno jejím týdenním přírůstkem.
» Jednotky: Poltergeist.
Při útoku může tato jednotka nepřítele proklít a dočasně tak zdvojnásobit veškeré zranění ohněm, které dotyčný utrpí. Cíl je zatracen 2 tahy.
» Jednotky: Runový kněz, Runový patriarcha | Plamenný strážce .
Medicinman určitou šanci na znesvěcení kouzel, která cíl sesílá (jen kouzlící jednotky) - buď je oslabí, zvýší jejich cenu nebo je překazí. Je určitá pravděpodobnost, že se znesvěcení obrátí na svého původce a zduplikuje negativní efekt kouzla na nešťastné gobliny (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Goblin medicinman.
Tato jednotka může jednou za boj vstát z mrtvých. Počet oživených jednotek je roven počtu zabitých.
» Jednotky: Fénix.
Tato jednotka se může vznést a napadnout nepřítele na sousedním políčku a tím mu způsobit o 50% větší škody bez možnosti protiútoku.
» Jednotky: Červený drak.
Když aktuální počet těchto jednotek klesne pod 30 procent původního počtu, změní strany. Skupinka může zradit pouze jednou za boj a po boji zůstává se svým novým pánem (pokud není zabita).
» Jednotky: Goblin.
Každý útok této jednotky zabije jednu jednotku z protivníkovy armády. Také odčaruje všechny pozitivní magické efekty, které zasaženého protivníka ovlivňují (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Přízrak.
Této jednotce se zvýší útok, pokud během boj zemře nějaká přátelská jednotka (nevztahuje se na vzkříšené či magií vyvolané jednotky).
» Jednotky: Pěšák, Panoš, Rohatý démon, Rohatý dozorce, Zombie, Morová zombie, Ent, Prastarý ent, Kamenný
chrlič, Obsidiánový chrlič, Hydra, Hlubinná hydra | Jezdec na medvědu, Jezdec na černém medědu, Obránce | Bijec, Bojovník, Elementální chrlič, Hnijící zombie, Jezdec na bílém mědvědu, Ohavná hydra, Rohatý veterán, Strážce hor, Štváč, Zastánce, Zuřivý ent .
Při použití této schopnosti dočasně klesne obranná síla dané jednotky na nulu, ale o to více se zvýší její útočnost.
» Jednotky: Berserkr | Zuřivec .
Tato jednotka si může zvýšit útok na úkor obrany a přidat si k němu polovinu z ní, což potrvá do konce boje. Navíc přitom získá speciální bonus k iniciativě. Pokud ent tuto schopnost využije, ztratí schopnost spoutat své nepřátele (schopnost je nutné aktivovat). Bonus k iniciativě je +5.
» Jednotky: Zuřivý ent.
Této jednotce nepřátelé nikdy nevracejí úder.
» Jednotky: Kerberos, Upír, Pán upírů, Víla, Dryáda, Rakšasa rani, Rakšasa raja, Krvavá fúrie, Hydra, Hlubinná hydra, Vzdušný elementál | Krvavá sestra, Nymfa, Ohavná hydra, Plamenný pes .
Střelec nemá žádný postih ke škodám způsobeným při útoku na blízko.
» Jednotky: Kněz, Inkvizitor, Titán, Zvěd, Vrah | Fanatik, Záškodník | Bouřný titán, Fanatik, Kentaouří nájezdník .
Střelec nemá při útoku na dálku žádný postih ke způsobeným škodám, a to i za předpokladu, že střílí přes polovinu bitevní plochy.
» Jednotky: Mág, Arcimág | Mistr kuše | Bojový mág, Mistr kuše, Mystický střelec .
Pokud se nepřítel dostane do vzdálenosti 1 pole od této jednotky, utrpí ohnivé zranění podle toho, kolik bojovníků tuto schopnost má. Na začátku tahu jakéhokoliv nepřátelského stvoření, které sousedí s pekelnými hřebci, utrpí 10 škod způsobených ohněm za každého pekelného hřebce ve skupince.
» Jednotky: Pekelný hřebec.
Dovednosti |
---|
Základní hra |
Tribes of the East |
Unikátní dovednosti |
Hammers of Fade |
Tribes of the East |
Copyright© DeadKarlos (27.2.2014) | SysAdmin: Night Storm