Nemrtvý
Jednotka není živá a nemá žádnou morálku. Nelze ji vyléčit ani oživit. Je imunní vůči jedu, efektům ovlivnění mysli a strachu. Utrpí o 25% bodů poškození světlem více a je imunní vůči pozitivním kouzlům a efektům světla.
Jednotky: Všechny
|
Ostražitost
Jednotku nelze napadnout ze zálohy.
Jednotky: Bánší, Upíří lord.
|
Oslabující jed
Zasažené jednotky utrpí na začátku svého kola další poškození. Účinnost začíná na 4 poškození temnotou za každého smrtícího pavouka a zvyšuje se v každém kole o 4 za každého smrtícího pavouka. Trvá po dobu 3 kol.
Jednotky: Smrtící pavouk.
|
Kletba narušení
Dálkový útok jednotky sníží obranu cílové jednotky a všech jednotek v jejím okolí o 10 na dobu 2 kol.
Jednotky: Arcilich.
|
Aura moru
Sousedící jednotky utrpí 10 poškození zemí na začátku svého kola a -5 k útoku a -1 pohyblivosti po dobu 2 kol. (Bez vlivu na: nemrtvé a konstrukty).
Jednotky: Morová lamasu.
|
Vysátí života
Zásah jednotky obnoví zdraví v hodnotě poloviny uštědřeného poškození. Toto vyléčení také oživí padlé jednotky.
Jednotky: Upír, Upíří lord.
|
Plenitel duší
Jednotka zaútočí na cílovou nepřátelskou jednotku a přenese 1 many od nepřátelského hrdiny k přátelskému hrdinovi za každou zabitou jednotku. Mana obnovená jednou ranou je limitovaná hodnotou magie hrdiny.
Jednotky: Kostlivý drak, Spektrální drak.
|
Duchomorský dech
Jednotka vychrlí na nepřátelské jednotky paprsek magie temnoty. Způsobené poškození se snižuje se vzdáleností.
Jednotky: Spektrální drak.
|
Děsivá přítomnost
Sousedící nepřátelské jednotky mají -30 k morálce.
Jednotky: Jezdec smrti, Žnec smrti.
|
Fatální úder
Jednotka vždy zabije alespoň jednoho nepřítele, pokud se jí podaří způsobit alespoň jeden bod poškození.
Jednotky: Žnec smrti.
|
Temný dotek
Zruší všechny negativní efekty světla z cílové přátelské jednotky. Každá jednotka ve skupině způsobí každým útokem o 1 poškození temnotou navíc. Trvá po dobu 3 kol.
Jednotky: Namtaru (Útočná a podpůrná jednotka).
|